top of page

LILLESTRØMBANKEN #HEIERPÅ

Reklamebyrået Ahlin tok kontakt med oss for å produsere en reklamefilm for et reklamekonsept de hadde utviklet for Lillestrømbanken. Dette var et stunt hvor to lokale fotballag fra Romerike skal spille kamp på Skedsmo stadion, og vi skal overraske dem med to busser fulle av supportere som skulle storme banen og heie på dem.


Målet var å skaffe 100 statister. 

Kommunikasjonen gjennom High & Low og statistene gikk gjennom epost og en hemmelig facebook-gruppe hvor det kontinuerlig ble lagt ut oppdatert informasjon. I tillegg til å ha ansvar for å caste statistene, organiserte vi også transport fra Lillestrøm Stasjon for de av statistene som ikke hadde bil. Det måtte også etableres en felles møteplass for alle statister, som var ute av syne for spillerne slik at overraskelsen ikke ble røpet. Møteplassen måtte også være stor nok til 2 busser og være nærme nok til å kontakt med crew via samband og tilgjengelig for rask uttrykkning. I forbindelse med dette oppdraget skaffet High & Low ytterligere to kameraoperatører, en lydansvarlig og en dronefotograf. Det var også tre produksjonsassistenter som blant annet tok imot statister på location og Lillestrøm Stasjon,

for å veilede dem i riktig retning.

 

High & Low hadde også alt ansvar for postproduksjon, og filmen ble laget i 4 versjoner. En langversjon på 85 sek, en kinoversjon på 35 sek, samt to korte på 5 og 15 sek. Filmen ble meget godt mottatt og vant prisen for beste lokalreklame på kino i forbindelse med "Big Screen Awards", en pris som organiseres i samarbeid med
Media Direct Norge og Capa Kinoreklame. 

 

 

KINOVERSJON

Langversjonen på 85 sek finner du her

de1fe2a1a43e28e7fb0acfd0d4c18038.jpg
bsa-beste-film-lokal.jpg
bottom of page