HORZE EQUESTRIAN 2019
Etter et flott samarbeid i 2018 fikk vi tegnet en ny avtale for 2019 med både høyere budsjett og antall produksjoner.
I utstyrsparken vår fikk vi inn en robotarm som gjorde det mulig å skyte produkter med en nøyaktighet og repetativitet som ikke er mulig å gjøre for hånd. Dette gjorde at vi kunne produsere flere filmer raskere, med gjentagende kamereaføringer som ble identiske for hver produktkategori.
Hjelmer og sko skutt på robot, men vi brukte den også til enkelte videoer for bukser, hvor vi inkluderte en danser som modell.
​
Antifly film - vår 2019
Vi fikk i oppgave å utarbeide id'e manus og produsere en film som skulle gjøre kundene til Horze besvisste på at fluesesongen nå sto for dør. Fra våren til sensommeren er hester meget plaget av fluer og Horze leverer produkter som hjelper mot dette. Etter utarbeidet manus fikk vi med oss regissør Alf Martin Løvvold.
Dette var første gang vi opererte med high speed kameraet "Phantom flex" og opptak i så høy framerate som 1000fps. Dette var til nå uvant territorium og viste seg å være intet mindre enn dristig å prøve å få skutt nærbilder av hest i bevegelse. Til tross for nytt kamera, ny måte å skyte på og snøvær på en vårdag, fikk vi likevel det vi trengte og ble meget fornøyde med resultatet. Det samme ble Horze, og filmen gikk sin seiersgang på sosiale medier verden over.
​
​
​
Kampanjefilmer Høst 2019
I tillegg til videoer av ordinære bestselgere, ble vi bedt om å lage videokonsepter for å vise fram kampanjeprodukter med ekstrem kort varighet. Konseptene skulle inspirere Horze til å utforme landingssider på nett som matchet stilen i filmene. Konseptene spant rundt Halloween, November og Jul. Vi spilte også inn en snutt for dems mest populære dekken, de kommer i forskjellige tykkelser etter hvilken årstid de skal brukes til. For å løse dette filmet vi hest på grønnskjerm og la inn alle årstidene i etterkant.
Vi ønsket å filme hester utenfor sitt naturlige miljø og kom raskt opp med at vi ønsket å bruke en gammel hall eller et lagerlokale som hovedlokasjon for filmene. Dette for å skape ytterligere nysgjerrighet hos tilskuer. Etter litt søking fant vi Artilleriverkstedet i Horten, de hadde akkurat den looken vi var ute etter, og var veldig behagelige å jobbe med.
Her ble det også brukt robotarm, men denne gangen i kompinasjon med høy framerate, noe som betydde at vi trengte rikelig med lys for å kunne eksponere riktig.
Desemberfilmen slo godt an i sosiale medier, men både Halloween og November (chain pattern) ble tatt meget godt imot av hestemiljøet som et friskt pust blant tradisjonelle videoer tatt opp i staller.
​
​
​
Snakkende hester - Sesong 2
Kampanjen med snakkende hester fra fjoråret ble en kjempesuksess, hvor vi traff hele 60% av hestemiljøet på verdensbasis. I Danmark ble filmene fort parodiert og det ble raskt avklart at dette skulle gjentas i 2019. Så da var det å gå tilbake i skrivemodus og komme fram med nye manuser. Dette året droppet Horze å kjøre kampanje på "Singles Day", så vi produserte kun for Black Friday og Jul. Vi bragte tilbake de samme karakterene og introduserte en ny rolle i form av en shetlandsponni.
Fjorårets videoer ble så populære i Tyskland og Frankrike at de ønsket at hestene snakket deres eget språk. Så i tillegg til engesk, ble det også castet franske og tyske voice artister.
​
​